2009.01.10. 23:23| Szerző: Chipie

Úgyis közeleg a születésnapom, igazán megerőltethetné magát valaki és megajándékozhatna eggyel, de istenigazából jótanácsokat is szívesen fogadok, mert per pillanat teljesen tanácstalan vagyok, hogy mégis mi a búbánatot kezdjek a kiscsibésszel, aki alvás tekintetében egyszerűen kriminális. Mondjuk, oké, még így is jó az átlagom a két jóalvó gyerek után, tekintve hogy Pömpöllér hat hetes kora óta este nyolctól reggel nyolcig aludt, kivétel nélkül, akkor is ha beteg volt, négy és fél év alatt a két kezemen meg tudom számolni, hányszor ébredt fel éjszaka, emlékszem, egygyerekes (így kell ezt írni?) szülőkként még lazán elmentünk este ide-oda, nagymama ült a bébiőr mellett, de szívnyugalommal mentem el, tudtam, hogy nem fog felébredni, és hát valóban nem. A délutáni elvással már voltak nagy csaták, míg végül feladtam, akkoriban születtek a hülyealvásos képek zömmel, mostanra már abszolút nem alszik ebéd után, ő tudja.

Ugyanígy, bár Lujzi nem ennyire korán, de azért relatíve normális időben átaludta az éjszakákat, ebéd után pedig önállóan megfogja a cumiját meg a fétisbárányát és puszikat dobálva felslattyog a szobájába, bemászik az ágyába, alszik, ébredés után pedig leslattyog, kezében hurcolva a délutáni toalettjét, úrinő ugyanis nem viseli ugyanazt délelőtt, mint délután ugyebár. Ő mindig is ufó volt abból a szempontból, hogy soha nem igényelt altatást, erre már kéthetes korában rájöttem, amikor nyűgös volt, fáradt, én ringattam a kezemben, ahogyan az már anno a bátyjával bejött, ő egyre jobban ordított, végül leraktam a babakocsiba, mondván, lányom, ha úgyis ordítasz, akkor tökmindegy hol teszed, mire a nyuvla megkönnyebbülten hanyattvágta magát, hogy végre sikerült megértetnie velem, hogy mit akar, és elaludt, és onnantól úgy kellett altatni, hogy ágyba berak, megpuszil, kimegy, ő meg aludt, mint a  lőtt nyúl.

Az is igaz, hogy az ember ilyenkor hajlamos elhinni, hogy ő csinál valamit jól, pedig nem, azaz igen, de tulajdonképpen mindegy, hozott anyagból dolgozunk, én legalábbis úgy gondolom, és ez most be is bizonyosodik, merthogy Gergőnél azt tudom a két kezemen megszámolni, hogy hányszor aludta végig az éjszakát, de az is lehet hogy egy kezem elég lenne hozzá banyek. Nagyon lassan haladunk, most már legalább az ágyában alszik, és nem kell vele a kanapén héderelnem a földszinten, hogy ne üvöltse fel a család többi tagját, nem kell órákon át tologatni a babakocsiban, hogy amikor másfél óra után, amikor szinte hallottam, ahogy pusztulnak az agysejtjeim végre félálomban hátradőlök, ő kiegyenesedjen a babakocsiban és ordítson, szóval javul a helyzet, javulgat, de a normálistól még mindig fényévekre vagyunk. Ma például fél nyolckor aludt el, és tízig háromszor kellett felmennem hozzá, mert torkaszakadtából üvöltött, hirtelen, a semmiből, felrohanok, megsimizem, visszafektetem, betolom a szájába a cumit, öt perc alatt visszaalszik, én lemegyek, és 45 perc múlva kezdődik elölről, és nem fogzik, és nem hascsikar és nem beteg, és nekem már nagyon tele a petefészkem azzal, hogy megszűnt az esti pár óra nyugalom is, ami az ép elmém egyik nagyon fontos kelléke, hogyha már egész kibabrált nap legózok és kirakózok és autózok és fésülök és segget törlök és etetek és itatok és vakarok és öltöztetek és vetkőztetek és békítek és szidok és már a melltartómból is legódarabka pottyan ki  (ember szerint lehet hogy  észrevétlenül legóvá mutálódok, azért :-), akkor legalább este lerakhassam a seggem a kanapéra békésen, azzal a tudattal, hogy most lefekvésig van pár órám magamra meg a zuramra. De hát nem.

 

Igazság szerint ordítani kéne hagyni egyszer, mert az pl Pömpöllérnél bevált, egyszer, nyolc hónaposan meghülyült a gyerek alvásilag, mert nála akkor indult be az összes nagymozgás szinte egyszerre, elkezdett mászni, felállt, stb, és egyszerűen nem bírta éjszaka abbahagyni a pörgést, és óránként ébredt arra, hogy négykézláb van, és akkor persze üvöltött, és kábé ugyanezt eljátszotta velünk, mint most Gergő, akkor is kiakadtunk, és kábé egy hét zombiság után beadtam a derekam és feladtam az elveimet, és hagytam sírni a kölyköt, és persze a nappaliban bőgtem, ő a szobájában, de egy óra bömbölés után elaludt, és másnapra megjavult, és visszatért a régi, alvós énjéhez, szóval most is megérlelődött bennem, hogy nem nagyon látok más megoldást, csak éppen ez eléggé kivitelezhetetlennek tűnik, mert ugye ha hagyom ordítani, felordítja a többieket is, váááááá, mondjátok meg mit csináljak.

Címkék: gergő  |   | 14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pompoller.blog.hu/api/trackback/id/tr41870053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lippy 2009.01.11. 07:41:37

Szia!
Már egy ideje olvasom a blogodat, hát Ti sem unatkoztok sokat. Nálunk is hasonló a helyzet, három gyerkőc, kis korkülönbséggel. A középső szülöttünk produkált horror éjszakákat, majdnem 1 évig. Akkor kapott egy saját felnőtt ágyat, és onnantól aludtunk. Később ugyan rájött, hogy éjszaka lehet költözködni a mi ágyunkba, de ez már nem volt olyan fárasztó. Szóval kitartást, és ha valaki feltalálja azt a bizonyos pisztolyt, kérlek értesíts, lehet a kicsinél még szükségünk lesz rá!

Kiss Mama 2009.01.11. 08:23:23

itt ülök a gép előtt, hogy megírjam a legújabb bejegyzést a blogunkba, de most már minek, csak belinkelem a tiédet :)
no jó, azért itt csak egy a gyerek, de ő is most romlott el alvásilag. nála is új mozgások vannak, és szerintünk már a foga is mocoroghat. tegnap reggel 7kor kelt, fél12-kor vagy egy órás altatási macera után elaludt, 2-3 ébredéssel 1-ig. majd legközelebb este fél10-kor (!!!) sikerült alvásra bírnunk (7 hónaposan), amit vagy 4 éjjeli ébredés követett. épp tervezem át az életem, mondom vissza az itthoni munkát gondolatban, keresem a takarítónő számát, élesítem a hordozóeszközeimet, lefoglalom az autót sok napra és ÖLNI tudnék egy kávéért, amit most nem merek megkockáztatni.
közben csak ezt mondogatom: ELMÚLIK, ELMÚLIK, ELMÚLIK.
nálunk még nincs bevetve a cumi és a sírni hagyás, de eljön az is, úgy érzem.
tudom, nem sokat ér, de veletek vagyunk!

hawah · http://jasz.freeblog.hu 2009.01.11. 08:40:16

Átéreztem. De az vígasztaljon, hogy ez az utolsó nekifutás, ezután már javulni fog a helyzet valószínűleg! Valahogy túl kell élni!

norkaa 2009.01.11. 14:14:50

Kiss Mama, nyugodtan kávézz, nem árt egy-két lájtos tejeskávé. Meg amúgy ez, amit leírsz, nagymozgásos beizgulás+fogzás egyben, szerintem, magyarul EZ IS ELMÚLIK.

Csobánkára csupán az altatópisztolyos megoldást tudnám javasolni, tényleg. Majd holnap felhívhatod a gyerekorvost, mennyire van ellene a mákteának vagy a pálinkás kenyérnek, hátha...

Meg még arra gondoltam, hogy mi lenne, ha adnál a nagyoknak egy kimenőt jövő szombatra (itt-ott alhatnának), aztán mindannyian drukkolunk, hogy Gergő üvöltsön 10-kor, na jó, max. fél 11-kor, és na akkor ne menj fel hozzá.

Kiss Mama 2009.01.11. 15:42:12

norka, köszönöm, így akkor nem kell megölnöm senkit!!!!

Chipie, nem tudom, ti mennyire, de homeopátia?

csibie 2009.01.11. 16:26:32

Altatópisztolyt kérek én is! Vagy bármi mást amitől alszik.
Hasonló cipőben járunk csak én most azért kelek 3x min. éjszaka mert éhes. Előtte meg fogzott, meg hasfájt...stb.

Nálunk D volt olyan, mint Lujzi leraktuk és kész aludt. A Kicsi bezzeg. Szóval nem én voltam elsőre szuperanyu. :D

Gergőnél szeparációs szorongás nem lehet?

Mirkobaba 2009.01.11. 16:29:12

ha a 45p komoly akkor lehet, h az alvasfazisaivla van "baj". mirko muvelt ilyet kb 1 evesen. szabalyos 45 percenkent ebredt. mivel velem aludt ez ejjel nem volt gond. a 9-12 kozotti magan idoben volt gaz. de bementem 44perckor, feluvoltott volna, emelte a hatat, h o most alvas kozben 4kezlabra megy, vagy felul en meg simogatva nyomtam vissza. par nap alatt eleg volt a hatan a kezem es mar abbahagyta. aztan gonosz mod ratettem egy nalanal nagyobb plussmalacot es az is megtette helyettem.... :)

vicger · http://vicger.blog.hu/ 2009.01.11. 18:29:38

Tudom nem vigasztal, de el fog múlni. Legkésőbb másfél éves korára :) Nekem elsőszülött Vicám volt ilyen, iszonyat éjszakákat produkált, semmi nem használt, a sírni hagyás sem. Viszont kinőtte. A két kisebbnél, Gergő nagyon jó alvó, Ati már ismét neccesebb. Olvastam már több babás blogban, valami homeos altatós bigyóról,beszámolók szerint attól alszanak a lurkók, talán Vibrucol, de nem vagyok biztos benne.. esetleg, végszükség esetén. Bár én nem használnék ilyet. Szóval kitartás. Utolsó ötlet, füldugó mindenkinek. :)

csibie 2009.01.11. 20:11:25

@vicger: Viburcol sem csodaszer vagy altatópisztoly. :)
mi használjuk mikor fogzás van de mondjuk úgy csak nyugodtabban alszik.

ildiko78 2009.01.11. 20:15:54

nálunk a nagy alszik el így: lerakom, víz, cica, autó, puszi szünet víz, cica, autó szünet... mikor megunom akkor először szépen aztán kicsit hangosabban elmondom hogy épp most altatnám a kicsit is (szopival) tehát nem tudok rohangálni, úgy kb 5 bejárkálás után elalszik
viszon mikor kicsi volt és kiakadtam az éjszakai nem alvás miatt a védőnőnk javasolta, hogy éjszaka csak vizet adjak neki azért nem érdemes felébrednie. 2-3 nap alatt elértem így hogy átaludja az éjszakát (1 év küszködés után)
hátha, hátha, de lehet hogy csak veled szeretne lenni kicsit kettesben

mizseiszilvi 2009.01.11. 20:41:25

Kölcsönadhatnád arra a napra valakinek (pmami? :)) ) a két nagyobbat, míg a gazficokkal megmérkőzöl... Hm?
Lányom is csinált hasonlót, mikor jobban beindult a mozgása 7hósan, de nálunk nem volt kit felüvöltenie. Mondjuk ő csinálta a 'szivassuk a szüleinket' c. műsort is. Egyértelműen csak a sírni hagyása hozott eredményt. Nem mondom, hogy jól éreztem magam közben, de már nagyon zombik voltunk apájával együtt.

loihi (www.nimrodnoah.blogspot.com) 2009.01.11. 21:26:12

Hát húzós. Biztos felébrednének? Tudom nem nyugtat meg, de nálunk Nimród 3 éves koráig minimum 3x kelt éjszakánként, a terror ellenére. :-(

Mellike 2009.01.12. 17:43:18

Hát... ez egy nehéz dolog. Nálunk a nagy (Györk) volt borzalom. Mondjuk őt kicsiként sokat operálták, ráfogtuk arra. A következőt művelte: Este 8, elvittük aludni. Lefeküdtünk mellé, olvastunk neki mesét. Aztán éjfélig ment a nem alszom, de ne menj ki, mert akkor üvöltök. Volt, hogy azt mondtam, jó üvölts. Nem segített, addig csinálta, amíg elhányta magát. Aztán kinőtte. Most úgy alszik, mint a kisangyal. Aztán végülis rájöttem, hogy nem mer elaludni, tehát kapott homeopátiás nyugtatót, de azért nem ajánlom, mert ő speciális eset volt.
A kicsi (Bars) más. Ő du. magától megy aludni, és alszik 2 órát. Na, este már nem ilyen lelkes. Akkor már kimászkál az ágyából, produkálja magát az apjának. (persze hozzá kell tennem, hogy nálunk apa viszi őket aludni, ami nem mindig jó, mert csak ilyenkor tudnak beszélgetni, és van, hogy este 10-kor még mindig beszélgetnek:)))
A lényeg, hogy nincs ellenszer, de mindent ki kell próbálni, hátha beválik. Lehet, ha csak bekiabálsz neki, hogy most nem érsz rá, majd jössz, az is elég:)
Én arra próbálom szoktatni őket, hogy nem muszály aludni, de mese után szülők kimennek a szobából, és kész. Ki lehet jönni inni, de utána szobában tartózkodás van, és annyi.
Bocsi, kicsit hosszú lett.

mimoid 2009.01.16. 11:18:50

Juci vagyok, a Norkáé. :)
Nekem az jutott eszembe, hogy esetleg túl sok inger éri (ez mondjuk tök természetes és eléggé nehezen elkerülhető két nagyobb tesó mellett), és estére annyira túlpörög a kis agya, hogy nem tud kikapcsolni az alváshoz. Napközben mennyit alszik? Van bármi mód, amivel az estéket "csendesebbé" tudjátok tenni? Tudom, őt még nem köti le a mese, és a fürdés is még inkább tombolás, mint relax. Meg hát a tesókon sincs hangerő-szabályozó gomb.
süti beállítások módosítása