2009.03.16. 22:23| Szerző: Chipie

Igazából a Gergőről akarok már írni a szülinapja óta egy kis számvetést, hogy miből mennyi meg mekkora, meg mit tud és mit nem, de ehelyett most inkább azt írom le, ami ma este volt, mert muszáj, mert annyira szeretem a gyereket, a nagy lovat, hogy elképesztő, annyira édes és okos és tündércsillagbogár, és olyan jókat lehet már vele beszélgetni, bő egy hete van nagyon rákattanva az űrkutatásra, van egy jó kis könyvünk erről, egy hete esti mese helyett abból olvasunk és magyarázok, a gyerek már kívülről fújja a bolygókat a Naptól való távolságuk szerint, mindnek tudja a korát, típusát, olyanokal dobálózunk folyton hogy ősrobbanás meg neutroncsillag meg vörös óriás meg űrállomás meg mittomén, de ma este miután becsuktuk a könyvet, arról kezdtünk beszélgetni, hogy magyarok is jártak már az űrben, és hogy akár ő is mehet majd, és megkérdezte, hogy tényleg???? és mondtam neki, hogy tényleg, és erről beszéltünk, hogy azt hogyan lehet, és láttam-hallottam-éreztem, hogy most tényleg leesett neki, amit már mondtam korábban is, hogy belőle BÁRMI lehet, vadakat terelő juhász meg minden, és annyira boldog volt és izgatott, és szőtte tovább a gondolatait, hogy akkor ő igenis űrkutató lesz, és ki fog fejleszteni egy olyan robotszondát, amit a Szaturnusz belsejébe is bele lehet lőni, és fel fog fedezni új bolygókat, és és és, és én majdnem elbőgtem magam, annyira aranyos volt. :-)

És annak is nagyon örülök, hogy úgy néz ki, elmegyünk a Down-napra, a Vígszínházba, ahol lesz koncert meg programok meg arcfestés meg minden, együtt az egészséges és Down-szindrómás gyerekek, és bár kicsit tanakodtam, hogy említsem-e neki egyáltalán, mert még az is lehet hogy fel se tűnne neki, ha én nem szólnék, hogy DS gyerekekkel játszik, és ugye itt éppen ez a cél valahol, aztán rájöttem, hogy a Lujzinak nem, de neki biztos feltűnne, hogy valahogy mások, és mivel ő a tipikus hangosan bekérdezős gyerek (Anyaa, miért olyan nagyok annak a néninek a fogai, és miért így kifelé állnak a szájábóóól? :), így ma a kádban a Down-szindrómáról meséltem neki, elmondtam, hogy alakul ki, a kromoszómákat meg mindent, meg hogy általában miben különbözik tőle mondjuk egy DS-es gyerek, hogy lehet hogy lassabb, vagy nehezebben érteni a beszédét de nagyon kedves és barátságos és nagyon vidám, és csomót beszélgettünk erről, mert persze harminckétezer kérdése volt, de nagyon okosan és tündérien reagált, mondta, hogy majd akkor ő is nagyon kedves lesz, és nem fog hangosan beszélni, csak szépen odamegy majd egy Downos gyerekhez, akivel szeretne játszani, és megfogja a kezét, és aranyosan megkérdezi majd, hogy akar-e vele játszani, és vigyázni fog rá.

Olyan furcsa, hogy még nincs ötéves, és már kész kis ember, már tanulja az empátiát, saját személyiséggel bír, és olyan dolgok érdeklik, hogy hamarosan elő kell vennem a gimis tankönyveimet, és mostanában már rendesen élvezem a beszélgetéseinket, mert már érzem, hogy teljesen érti, amit mondok, nem is kell nagyon lebutítani a mondókámat, és okosakat mond, brilliáns a logikája, annyira büszke vagyok rá.  Bocs az ömlengésért, de ez most kijött :-D 

Címkék: pömpöllér  |   | 9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pompoller.blog.hu/api/trackback/id/tr401006504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csíkospulcsi 2009.03.17. 07:14:37

Büszke is lehetsz rá!
Remélem megtudjuk majd mi is ebből a blogból (vagy egy másikból), hogy mi lesz belőle!

hawah · http://jasz.freeblog.hu 2009.03.17. 07:44:08

Ki is jöhetett! Annyira aranyosak ebben a korban, imádtam beszélgetni én is a fiammal, sokat vonatoztunk vele és ez volt a legszebb, hogy összeültünk és dumáltunk, az enyémnek meg a biológia volt a heppje és arról beszéltünk sokat és én is tök büszke voltam rá, hogy miket tud, és nem tudom, mi romlott el középiskolában, mert onnan már nem érdekelte a sokminden, szót is alig lehetett kihúzni belőle, legfeljebb, ha kettesben voltunk, és mostanra meg az a felnőtt férfi lett, mint az apja, hogy kérdem, mi volt napközben és a válasz: semmi, alig lehet kiszedni belőle, hogy tényleg mi is van vele, s nem azért, mintha nem akarna velem kommunikálni, hanem mert elment a beszélőkéje. Nagyon remélem, hogy Pömpöllér nem ilyen lesz, mert ő elevenebb típusú gyerek, és annyira szeretném, hogy ez a kutató-érdeklődő szelleme megmaradjon. Fantasztikus kis kölök! Szeretném megérni, hogy itt olvashassam, amint tényleg bolygókat fedez fel!

csibie 2009.03.17. 15:02:04

Szerintem büszke is lehetsz rá, bár nem tipikus 5 éves! Ő annál okosabb!

Az, hogy empatikus meg a te érdemed teljes mértékben! Erre nevelni kell őket, magától nem jön. Én is erre nevelem a gyereket de látom az oviban, ez nem mindenkinek evidens. Szerintem azt hiszik majd csak úgy jön. De nem.

LáncosP 2009.03.17. 20:24:48

és melyik programokra mentek? mi is ott leszünk, ill. tervezzük, jegyünk már van
tök jó, hogy igy büszkülsz:)

Chipie 2009.03.17. 20:54:09

az elejére akarunk menni, Gryllus koncertre pölö, de csak a két naggyal megyek, turbógergőt itthonhagyom, jó lenne összefutni! Szerinted bejutunk, ha nincs jegyünk elővételben, és a helyszínen akarunk venni? Esélyesen paramamiék is jönnek!

Chipie 2009.03.17. 20:57:26

Hawah, szerintem ez általános, hogy a kamaszfiúk megkukulnak :-)
De tény, hogy sok ismerősöm szerint ez a legjobb korszak egy gyerek életében szülői szempontból, ez az 5-10 éves kor, amikor még igazi gyerekek, még kimutatják a szeretetüket, még szükségük van ránk, de már okosak és értelmesek, és viccesek, és már nem hisztiznek meg nyávognak, és öröm minden velük együtt töltött perc. Olyat is hallottam már, hogy az embernek van 10 éve, hogy megszeresse a gyerekét, mert utána jön a kamaszkor :-))))

hawah · http://jasz.freeblog.hu 2009.03.18. 08:25:14

Hát a KISkamaszkort nem sírom vissza én sem, de a nagyobb kamaszokkal (középiskola) már jól elvoltam. :) Tanár lévén valamikor sok kamasz gyerek vett körül és emlékszem, hogy nagyon is sokkal jó mélyeket lehetett beszélgetni, csak az én csemetém volt ilyen "hallgatok és senkivel nem osztom meg a világfájdalmam"-típus. Remélem Pömpöllér is a beszélgetős kamaszok közé fog tartozni és akkor nem is olyan tragikus az a korszak.
Leány egész más típus volt, ő egy levegővel estig beszélt, no de cserébe ő meg visszaszájalt. :D

R. Scherbatsky 2009.03.18. 09:50:52

Hawah,
lehet, hogy a kamasz diákjaid meg a saját szüleikkel nem beszéltek, úgy mint a te fiad. :)

Chipie,
Vekerdy mondta, hogy az embernek van 13 éve, hogy megszeresse annyira a gyerekét, hogy utána elviselje pár évig és ne üsse agyon naponta. :)

Chipie 2009.03.18. 10:26:35

Perec, köszi, nem emlékeztem már hogy hol olvastam, és nem is idéztem pontosan, de Vekerdy bácsi egy lámlenge :-D
süti beállítások módosítása