2009.01.19. 20:23| Szerző: Chipie

Szóval magyarázza el nekem valaki, hogy miért van az, hogy egyfelől a gyerekem olyan okos, mint a nap, olyanokat kérdez, hogy leesek a székről, iszonyúan érdeklik a klasszik kisfiútémák, úgysmint a dínók, a bolygók, a vulkánok, a gladiátorok, a vikingek, a kurucok, simán dobálózik olyan szavakkal, hogy magmakamra meg szeizmográf, meg olyan profi vulkánt rajzol magmakamrástul, kitörésestül és kétoldalt kocsival kétfelé menekülő tudósostul, hogy lehidalok 

és fullos mentőállomást épít legóból, és komplett sztorikat játszik el a kis biszbaszokkal

 (nem látszik jól a képen, de a kék autó egy ún. kisbabatárolót húz maga után, amiben a beteg kisbabákat mentik, azt hiszem, soha életében nem hallotta azt a szót, hogy inkubátor, mégis épített egyet).

Szóval ilyen a gyerek, zseniális és tüneményes és okos és ügyes - és mindennek ellenére mostanában az elviselhetetlenség határát súrolja megint, és rendszerint azzal, hogy úgy viselkedik, mint effektíve egy szellemi fogyatékos, hörög, artikulálatlanul ordít mindenféle óvodából hazahurcolt idióta mondókát, ha szólok hozzá, rám se bagózik, majd amikor a negyedik szólásnál már emeltebb a hangom, akkor meg megsértődik, és elkezd rángatózva ordítani, akkor már azért lehet rá szólni, követelőzik, majd amikor nem kapja meg, amit éppen kitalált magának, beduzzog és morog, mint a bolhás kutya, a testvéreivel önjelölt gestapósat játszik, azaz ha valami rosszat csinálnak, és én rájuk szólok, ő úgy gondolja, itt az ő ideje, odarobog, és lebasz egyet mondjuk szerencsétlen Lujzinak, alig bírom megfékezni, és elmagyarázni neki, hogy ezt nem csinálhatja, nem ő az anyja, hanem én, a szidás meg büntetés az én dolgom, ő nem szankcionálhat, és nem és nem és nem fogja föl, olyan, mint aki egyszerre tolt speedet meg kokót, esküszöm.

Iszonyúan feszegeti a határait, és a türelmemet, most épp a legújabb, amit még sose hallottam tőle, hogy ő utálja az ovit, kérdem, miért, mert ott mindig csak parancsolgatnak az óvónők, ő olyan ovit szeretne, amiben nincsenek óvónők, csak gyerekek, és különben is, miért kell neki szót fogadni az óvónéniknek??

Úgy érzem magam, mintha egy kiskamaszom lenne, frankón belázadt, és kőkeményen próbálja átvenni a család fölött az uralmat, amit persze nem hagyunk, és mostanában óriási konfliktok vannak velem is, az apjával is, esténként meg mi vitatkozunk az apjával, hogy mit is kéne meg hogy is kéne.

 

Címkék: pömpöllér  |   | 7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pompoller.blog.hu/api/trackback/id/tr60889487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

norkaa 2009.01.19. 22:15:10

Hogy a saját szóhasználatoddal éljek: ó, banyek!
Hogy közhelyet mondjak: kinövi! De tényleg!
Hogy tudd, hogy együttérzek, azért.

hawah · http://jasz.freeblog.hu 2009.01.20. 07:47:09

Előttem szóló hozzászólását támogatom. Ő most egy bizonyos "kiskamasz" korban van, de tényleg, 4 éves kor körül jön egy ahhoz hasonló valami. Most próbálgatja az akaratát. S mivel nem egyhelybenmolyolgatóscsendeske-fajta, ezért ez látványos is. Szerintem azt kell vele tenni, mint eddig is. Türelmesnek lenni, kicsit külön is foglalkozni CSAK vele, ha ki tudsz szakítani ennyi időt még magadból, szeretgetni és hát következetesnek lenni abban, amit NEM. Csendesen, szeretettel. És hát most nagggggyon okos voltam! Mert hát könnyű ezt mondani, tudom. De vígasztaljon, hogy ez csak azt jelzi: határozott egyéniség lesz a fiatalúr, nem fogja zsebrevágni senki sem csak úgy. No, az a kamaszkor sem lesz lehet könnyű, de túl fogjátok élni. Lehet most zajlik a neheze, és az már könnyebb lesz. Ki tudja? Reményhal, hogy idézzem nagy klasszikusunkat, Chipie-t! Én is tőle tanultam! ;)

Magdaleha · http://magdaleha.freeblog.hu/ 2009.01.20. 09:50:23

Szia Chipie! Nagyjából egyidősek a gyerekeink, és nagyjából ugyanazok a "gondjaink". Az én nagyfiam ugyanilyen. Sajnos csak azt tudom mondani, amit nekem is tanácsoltak, hogy kivárni és következetesség. Kb 4,5 évesen P is behülyült, de mostanában mintha látnám az alagút végét. szeretem olvasni a soraidat!
üdv: M

napocska74 2009.01.20. 10:51:56

Persze kinövi 21 éves korára mikor elköltözik családja lesz,a saját gyerekét fogja nevelni és nem fogja érteni miként is viselkedhet egy gyerek abnormálisan. :DDDDD

Persze most vigasztaló szavakat kellene írnom, de látom a sajátjaimon,hogy a kiskamaszkor gyorsan megteremti a rendes kamaszkort.
Mire az egyikkel zöld ágra vergődsz addigra a másik lesz gyagya és a folytonosság érzete így adatik meg neked.

Mellike 2009.01.20. 13:07:07

Ó, nálunk a nagy 7 éves, és úgy vettem észre, hogy ezek hullámokban jönnek. Néha évente, néha havonta váltják egymást a tündéri és a nagyon elviselhetetlen vagy kisfiam korszakok.
Nálunk is gond, hogy ő akarja nevelni a kicsit, de már sokszor be lett fenyítve. Meg volt egy dolog, ami nem azonnal, de használt. Akárhányszor megüti a kicsit, vagy fájdalmat okoz neki (akár akarva, akár akaratlanul) mindig bocsánatot kell kérnie tőle, és puszit adni neki. Persze nem csak úgy foghegyről odavetve, hanem rendesen. És ugyanezt a kicsinek is meg kell tennie. Egy idő után rájött a nagy, hogy nem éri meg, túl sok macera van vele a verés után.:)))

Mellike 2009.01.20. 13:10:42

Ja, és még egy. Én nagyon komolyan leültem vele, és elmondtam neki, hogy engem nem érdekel, ha idegen kisgyerekekkel szemben akár így védi meg az érdekeit, de a testvérével szemben soha ne tegye ezt. A testvér az szent tehén. Elmondtam neki, hogy ha nagyok lesznek,csak a tesójára számíthat majd, és ezért nem akarom meglátni, hogy bántják egymást, vagy irígyek egymásra stb...

norkaa 2009.01.20. 21:16:34

Mellike, én köszönöm a mai szentleckét :) sokat tanultam belőle. Ez a szent tehén, meg csak rá számíthatsz szöveg fontos és értékes, mindenképp be fogom vetni! Köszönöm, tényleg!
süti beállítások módosítása