2008.10.20. 13:18| Szerző: Chipie

Van egy gyönyörű kisfiú, Botondnak hívják, egy nappal Gergő előtt született, és nemrégen kiderült, hogy leukémiás. Most éppen mélyaltatásban, élet-halál között lebeg egy kórház intenzív osztályán és küzd az életéért, én meg totál kiborultam, az ember ilyenkor szégyelli el magát, hogy panaszkodik, amiért nem hagyja őt aludni a gyerek éjszaka, meg hisztizik, meg kiköpi a sütőtökpürét, miközben el-elfelejt hálát adni azért, hogy mindezt megteheti, mert egészséges, és van és működik, ahogy a testvérei is. Istenem.

Itt alszik most mellettem a babakocsiban a szokásos Mekka felé imádkozó leborult pózában, én nézem, és tiszta szívemből kívánom a kis Botond szüleinek, akiket csak az internetről ismerek, hogy sikerüljön valahogy visszakaparni a gyereküket a halál torkából, és hogy gyógyuljon meg, és egyszerűen hihetetlen, hogy ilyenek megtörténhetnek kisbabákkal meg úgy egyáltalán, azt hiszem kiveszem a gyereket hittanról.

http://picibaba.freeblog.hu/

Címkék: személyes  |   | 14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pompoller.blog.hu/api/trackback/id/tr70722973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

norka 2008.10.20. 13:45:37

:*-(
Lemegyek, megpuszilgatom az én kis ördögeimet.

reasonable 2008.10.20. 13:50:38

Jaj, Istenem. Izzítottam az imakommandót. Én is megyek puszilgatni.

hugomum · http://hugoelete.blogspot.com 2008.10.20. 14:06:30

Szia! nemreg talaltam ratok,es belinkeltelek hozzam egy ideje,remelem nem baj.edes csaladod van szeretem olvasni ahogyan irsz:)
pont ezt gondolom en is Botival kapcsolatban es szerintem nagyon sok anya van meg igy ezzel.sajnalatos ,hogy ez kell,hogy az embert radobbentse mi is a legfontosabb.azota en sem panaszkodom.Mi is egyemberkent szurkolunk ennek a kis csaladnak!!!

ehbien 2008.10.20. 14:26:03

Hát eléggé bőghetnékem lett... Én is nagyon gondolok rájuk, meg imádkozom is.
Viszont hittanra pl. az ilyenekre adott válaszai miatt én sem járatom az enyém.

ildiko 2008.10.20. 18:53:48

Hát mikor először olvastam Botiról nekem is ez ugrott be. Mi okunk lenne a panaszra? Van két egészséges gyerekünk. Mi kell még? Ja, és hogy most egy ujjal gépelek, mert a kisebbik már nyűgös, a nagy meg épp most árasztotta el a konyhát. Számít?

hupisz 2008.10.27. 11:51:47

Sziasztok!
Tudtok valami újat Botondról? Pár napja nem lehet belépni a blogjukba,mert jelszavas lett. :(
Köszi

Chipie 2008.10.27. 12:02:51

ha továbbolvasol, ott én is feltettem ezt a kérdést, meg is válaszolták, hogy nincs baj, jobban van, de az anyukájának kicsit elege lett a nagy nyilvánosságból, és bezárta a blogot - ami egyébként érthető valahol. Remélem kapunk róla hírt valamikor, én továbbra is nagyon drukkolok neki.

aa 2008.11.01. 20:40:43

lehet, sokakban ellenérzést fog most kelteni, de azt gondolom, talán épp azért vannak ilyen dolgok, mert ettől érezzük, mennyire értékes az, ami van. ha minden gyerek egészségesen, okosan, szépen születne, akkor tényleg csak az maradna, hogy 'nem hiszem el, hogy már megint üvölt a kis dög'. kell az _ellensúly_. azonkívül én nem ismerem Botiékat (remélem, meggyógyul), de ez az életük, a szenvedés mellett valószínűleg a jót, a szeretetet is sokkal felfokozattaban, más szinten élik meg. ti magatok írtátok, hogy Botiról olvasva jutott eszetekbe még plusz puszit adni a gyerekeiteknek, és ha holnap ugyan megint ugyanolyan fáradtak lesztek, de eszetekbe jutott, hogy nem ez a fontos. akkor elég furcsa, hogy azt gondoljátok, az ilyeneknek semmi értelme, és ki kell venni a gyereket a hittanról. (nem vagyok vallásos.) ha Boti esetleg eltávozna, akkor is biztos vagyok benne, hogy igenis nagyon sok értelme volt még a betegségének is, nagyon sok emberben hagyhat nyomot a szenvedésével és változtatott egy kicsit a világon. ha pedig meggyógyul, még értékesebb, megharcoltabb lesz az öröm. egyszerűen csak kicsit demagógnak tartom ezt a hozáállást. elnézést, ha valakit megsérteték a véleményemmel.

ehbien 2008.11.02. 11:15:28

Rendben van, amit írsz aa, és nem bántódtam meg. Szerintem is van értelme a rossz dolgoknak, és a szenvedésnek is, de az nem demagóg, ha nem járatom hittanra a gyerekem, és nem, és nem, és nem tudom elfogadni a szenteskedő blablát olyan emberektől, akiknek nincs párjuk, nincs családjuk. Egészen egyszerűen nem hiszem el, hogy tényleg tudnák mit jelent szeretni és a szenvedni a szeretett személy miatt. A teológia könyveikből ez nem megtanulható.

Chipie 2008.11.02. 14:13:48

Nem írattam ki a gyereket a hittanról, csak érzékeltetni akartam, hogy az ilyen típusú dolgok miatt nem tudnak sokan hinni Istenben. Én viszont azt tartom demagógnak, hogy egy kisbaba azért áll ki borzalmas kínokat hogy minket rádöbbentsen a valódi értékekre. Ezt magyarázd el a szüleinek, kétlem, hogy egyetértenének.
Alapvetően, persze, igazad van abban, hogy az ilyen dolgok miatt az ember talán jobban értékeli azt, amije-akije van, de nem tudom elfogadni ezt az egészet, akkor sem.
Remélem jobban van, egyébként, semmi infóm nincs róla.......nem tud valaki valamit?

ehbien, épp ez az, az ovis hittan református hittan, a gyerek egyik óvónénije tartja, akinek családja van meg minden, szóval nem gáz, hadd járjon. Most különben is Luke Skywalker az Isten :-D

ehbien 2008.11.03. 13:20:23

Hát igen, amint látszik nekem a cölibátokkal van bajom, nem is kevés.
A refik, evangélikusok és tsaik az Úrban (és házasságban) engedélyezve. ;-)

ehbien 2008.11.03. 13:30:35

Ja igen: Luke nem rossz. De én (már persze Titusz után...) Ewan McGregor, meg Liam Neeson kedvéérét nézem meg XXLszer. :-)

aa 2008.11.03. 20:23:09

ehbien: na, hát a szenteskedő blablától nekem is feláll a szőr a hátamon. a családunk református (én nem, mert anyám után katolikus lettem, sajnos), erre a nagynéném a katolikus férjével a unokatestvéremből papot csinált, az apám őrjöngött (neki a keresztfia, az unokaöccse), h ne kerüljön többet a szeme elé, mert neki senki se prédikáljon a szerelemről, a szülői érzésekről, ha soha nem fogja átélni. az egyház meg egyszerűen kinyalhatja. a "kötelező" elsőáldozás óta be nem tettem a lábam misére. a hittanról annyit, hogy én nem papokhoz jártam, és nekem egy teljesen jófej, laza, akkor épp kisbabás tanárnőm volt, aztán talán azért is tudom elválasztani a kettőt egymástól.

nem arra mondtam, h demagóg, h nem akarod a 'cölibátokhoz' hittanra járatni, hanem arra, h 'jaj, miért történnek ilyenek a világban?'.

és itt jön be chipie is: a 'cölibátoktól' én is két pillanat alatt kikaptam volna a gyereket, vagyis be sem írattam volna olyanra. csak azon lepődem meg, hogy emlékeim szerint is ovis (ovó néni által tartott) hittanra járatod, és onnan miért kellene kivenni? :)

na a félreéértés szerintem ott van (volt), hogy én alapvetően deista vagyok, úgy tartom vannak vírusok, baktériumok, degenerált sejtek, stb., amik egy kisbaba szervezetét ugyanúgy megtámadják, és én nem keresem ebben Isten jelenlétét, tehát nem is hibáztatom. nem, egy gyerek nem azért szendved, h minket rádöbbentsen dolgokra, hanem egyszerűen azért, mert beteg. és ha már mindenképp valamilyen magasabb szinten kerestetek okokat, akkor gondoltam, legyen benne ez az aspektus is.

norka 2008.11.04. 15:29:26

Van valami hír a kisfiúról egyébként?
süti beállítások módosítása