2008.09.16. 22:47| Szerző: Chipie

elég csehül állunk ezzel az Isten-kérdéskörrel, többször csúfosan befürödtem, az alapvető baj az, hogy én sem tudok igazi meggyőződéssel egyik vagy másik elmélet mellé állni, ezért a hogyan lett a világ típusú kérdésekre általában úgy válaszolok, hogy felvázolom, hogy az emberek nagy csoportja ebben hisz, a másik nagy csoportja meg abban, de biztosat sajnos senki sem tud, én sem, és nem is lehet tutira eldönteni, hogy most ádáméva vagy ősrobbanás.

De közben meg szétröhögöm a fejem, Jézus például úgy került bele a párbeszédeinkbe, hogy mentünk kocsival, és egymás mellett két feszület is volt az út mentén, kérdi a gyerek mi az, mondom Jézus szobra. Mindkettőt ő csinálta? Nagyon ügyes!

öööö, nem egészen, köhögtem, majd felvázoltam neki Jézus életét zanzában, nagyon tetszett neki hogy csodákat tett és meggyógyította a betegeket (akkor ő doktorbácsi volt? öööö nem egészen ), feltámasztotta azt a Lázár nevű pacákot, majd saját magát is. Na ezt rágcsáltuk tovább, hogy akkor ő rendesen meghalt, majd pedig újra élt, igaziból? Igen, feltámadt, stb, visszament Istenhez, akkor ő tulajdonképpen halhatatlan? Igen, mondom, mire a gyerek gondolkozik, szóval akkor olyasmi, mint a transzformerek?

Na itt raktam be a Gryllus cd-t. :-)

És egyébként is a mai gyerekek annyival pragmatikusabban állnak hozzá ezekhez a témákhoz, tegnap Pömpöllér a nőjével a kanapén összebújva lapozgatott egy játékkatalógust, és egymást túlmutogatva gyűjtögették, hogy ilyet is szeretnének, meg ilyet is, meg ilyet is. Mondom fiatalok, az a megoldás, írni kell a Jézuskának levelet, belerajzolni, hogy mi az , amit a legjobban szeretnétek, kitenni az ablakba, jónak lenni, és akkor halleluja. Mire a kiscsaj (ugye mi nők, mindig is földhözragadtabban gondolkodunk, kivéve amikor nem), kicsit töpreng, majd felragyog az arca, és közli, hogy akkor miért nem rakjuk ki a játékkatalógust az ablakba?

Kéééész. :-D

Címkék: pömpöllér szájak  |   | 10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pompoller.blog.hu/api/trackback/id/tr23667001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ehbien 2008.09.16. 23:06:11

Ez nálunk is nagy dilemma volt. Én is ezt a ki-ki dumát löktem. Meg karácsony Jézus (nem Jézuska) születésnapja. Aztán olvastam mindenféle gyerekpszichológust, miszerint a gyereknek kell ez a tündéres stb. hitvilág. Viszont akkor se voltam képes mást mondani, mint amit gondoltam. :-/ És nem azt látom, h megsínylette volna. Csak azt a pragmatizmust, amit Chipie is ír. Nagyon racionálisak sokszor.
Őrült jók Géza dumái, teljesen logikus minden amit kérdez, 100 %-osan lejönnek a kérdések a tapasztalataiból. Irtóra tetszik.

hawah 2008.09.17. 08:26:30

:D Imádom a gyerekeidet!

norka 2008.09.17. 12:35:57

Maj' lécci kérdezzem meg engem is, ha ott járok, jó? Mármint a Géza az Istenről.

Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2008.09.17. 12:59:47

En a jezuska sztorit kihagytam a gyermeknevelesbol, es azt mondtam a lanyomnak, hogy ezt az ajandekot tolunk, a szuleidtol kaptad karacsonyra. Amikor mindenhol azt kerdeztek tole, h. mit hozott a jezuska, akkor kozolte, hogy a jezuska semmit nem hozott, de az anya, es az apa vett neki egy csomo ajandekot...A telapot ellenben titkoltuk, de tavaly 5 es fel evesen rajott, h. az sem letezhet, es miutan rakerdezett elmondtam neki az igazsagot.

LP 2008.09.17. 14:47:06

az a baj ezzel a magyarázattal pl. nálunk, hogy Minka mindig név szerint szeretné tudni, hogy kik azok, akik igy és kik azok akik úgy gondolják:)

Chipie 2008.09.17. 14:51:47

teljesen jogosan :-)))

kadarm 2008.09.17. 15:37:21

hát, csipi, nem gondoltam volna, hogy akad valaki, aki nálam is több felesleges információt oszt meg a gyerekével.:) jézus egy ember, aki régen élt, és sokaknak nagyon fontos. kb ennyit mondanék róla. de ugye én már majdnem túl vagyok két kamaszon, ezért takarékosan nyomom. isten meg egy fontos gondolat sokak számára, rá gondolnak, ha segítségre van szükségük. ezt sütöttem ki legutóbb. nyilván nem hiteles minden szempontból, de ott és akkor megfelelt és nem volt több kérdés.

Chipie 2008.09.17. 16:29:48

hehhe, gondolod, hogy az én gyerekemnek ennyi elég lenne? Oké, egy ember volt és régen élt, de akkor mit keres felszögezve a kereszten? Nem tudod kikerülni, meg én különben is úgy csinálom, hogy ha vmit tudni szeretne, elmondom, ha csak a negyedét érti meg, már az is jó, úgyis meg fogja kérdezni még ötszöt minimum különböző formában :-)

norkaa 2008.09.17. 21:36:52

Csak mer' elmondom maj' mér' :)
süti beállítások módosítása