2008.10.17. 08:48| Szerző: Chipie

kezdjük először is a gyerek első kérdésével, hátha valaki mond rá okosat: Ki teremtette Istent?

Pömpöllér kétféle választ is el tud képzelni, a) Isten teremtette saját magát, b) a világegyetem teremtette Istent

én nem tudok dönteni, csak hápogok kicsit ilyenkor.

Másik kérdés: Akkor most a Szaturnuszt is Isten teremtette? És ha igen, arra miért nem teremtett embereket?

 

És hát a teremtéstörténetet hallani a gyerek verziójában egyenlő a negyedórás vinnyogós röhögőgörccsel, amikor előadja, hogy Ádám és Éva a fáról ették az almát, és emiatt az lett a büntetésük, hogy hason csúszva kellett közlekedniük egész hátralévő életükben, meg ilyenek, kész vagyok, ma reggel is potyogtaka könnyeim, úgy röhögtem szégyen és gyalázat, tudom.

Címkék: pömpöllér szájak  |   | 10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pompoller.blog.hu/api/trackback/id/tr52718228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manka · http://www.patakvagyok.blogspot.com 2008.10.17. 10:01:41

erre az adekvát válasz az I-ten mindig volt, illetve az I-ten vonatkozásában nincsen értelmezhető idő, emrt azt is ő termtette, és erre rímelő kérdés a mi volt a nagy bumm előtt, amire a válasz a semmi, de nem úgy semmi, hanem tényleg smemi, mert nem volt idő sem, az is a bummal jött. csak ezt négyévesen nehéz lehet befogadni, 28 évesen sem könynű :))

csibie 2008.10.17. 10:43:31

Miért akarsz mindig mindenre választ adni mikor vannak kérdések amiket senki nem tud. :) Én szoktam mondani, hogy nem tudom. Valahogy majd Géza is megbírkózik ezzel. (mondjuk amit csak simán nem tudok akkor azt mondom utánanézek de amire nincs válasz, vagy az igazság odaát van azt hagyom)

napocska74 2008.10.17. 11:34:48

Igen a Szaturnuszt is Ő teremtette, ha már a világmindenséget,és ez ennek a része akkor mindenkép. És nem kell,hogy oda is ember legyen teremtve.Ez csak a mindenség részeként van jelen és esztétikailag szép.
Vagy megközelíthetjük pusztán földrajzi szempontból is.Mint pl ott nincs vulkán ami segített volna kialakítani a légkört.......

norka 2008.10.17. 13:01:58

4 éves szinten!

Egyébként a "Szerinted?" sokszor jóra vezet, de legalább nekünk újabb röhögési alap.

Amúgy szerintem nem szabadna úgy hittant tanítani, mintha mindenki (főleg egy gyerek, könyörgöm!) vallásos lenne.

kadarm 2008.10.17. 14:03:17

nem is értem, miért jártok?

Chipie 2008.10.17. 14:20:08

mert szeretett volna, azért járunk, és szerintem nem tanítja rosszul az óvónéni a hittant, nincs ezzel baj, mondjuk lehet hogy én csak az Újszövetségről beszélnék kicsiknek, de az ő dolga.
Én szívesen járatom - annak ellenére hogy nem vagyok vallásos, de látom hogy őt nagyon érdekli, és úgy gondoltam némi profi magyarázat sem árt az enyém mellé.
És nem akarok mindentudónak tűnni sem, szoktam neki én is mondani hogy nem tudom, Isten-témában meg pláne kihangsúlyozom, hogy IGAZÁBÓL senki nem tudja, hogy is lett a világ, annyira régen volt, de nagyon sokan úgy gondolják hogy... és mások meg úgy gondolják hogy.

kadarm 2008.10.17. 15:09:32

jaja, de a gyerekek szeretnének egy rakás dolgot csinálni, amit nem támogatunk különböző okokból. én is fontosnak tartom, hogy a gyerekeim tudja, mi van a bibliában és ha érdekli, tőlem akár lehet katolikus is, bár nyilván nem örülnék nagyon. de ezt kiskori befolyásolást nem értem, hogy mire jó, ha nem vagytok vallásosak. mondjuk nyilván érzékeny vagyok a témára, mert a legtöbb dogmát konkrét hazugságnak élem meg.

norka 2008.10.17. 21:05:20

i love you kadarm

ehbien 2008.10.20. 15:43:14

1. Egyetértek kadarm, nagyon és szívből. (Abcug egyház.)
2. Viszont lehet, h Géza csak nem akar kimaradni azok közül, akik a hittan óra címén az óvónéni körül nyomulnak.
3. Csakhogy választ nem hiszem, h kap ezekre a tuti kérdésekre. Hosszútávon viszont javasolnám, h ne engedjétek filozófusnak, mert az igen sovány kenyér. :-)

mocorgo 2008.10.21. 13:12:53

Jozsónak nem nagyon megyek ez az istenes dolog.... Váltig állítja, hogy hittanon azt tanulta, hogy a Jóistennek a Mikulás az apukája. :))))
süti beállítások módosítása