2008.07.25. 11:22| Szerző: Chipie

Nem értem én ezt, de eléggé elkeserít. Én egyke gyerekként a fél lábamat odaadtam volna egy kistesóért, de nem lehetett, pedig a szüleim mindent megpróbáltak. Többek között ez is az oka annak, hogy több gyereket szültem, mert úgy gondoltam, sokkal jobb annak a gyereknek, akinek van testvére, de per pillanat úgy érzem mindjárt megőrülök tőlük, pontosabban a féltékenységüktől. Gergőt mindketten szeretik és becézik, egymással viszont igazi tőrölmetszett zsebköcsögök mindketten, Géza folyamatosan baszkurálja a kicsit, Lujza viszont a legcsekélyebb vélt vagy valós sérelemre úgy visít, hogy az összes hajam kihullik, ma konkrétan az egész délelőttöt átzokogta a medve tudja hogy miért.

Az a baj, hogy már annyit bántják egymást az utóbbi időben, hogy nem bírnak letérni a bejáratott útvonalaikról, és ha véletlenül az egyik történetesen kedves akarna lenni a másikkal, az már kapásból rosszul reagál még a kedveskedésre is, Lujzi visít ha Barnabás meg akarja ölelni, Géza meg úgy löki félre őt, mint a rongyot, ha valamit akar neki adni pl, és már indul is az újabb visító-puffogó-derbi, én meg állok közöttük és azon tépelődöm, mennyiért lehetne mindkettőt felrakni a vaterára.

Akinek esetleg van kis korkülönbséges testvérekkel tapasztalata, az írjon már valami okosat, én próbálok lavírozni köztük, meg igazságot tenni, az a baj, hogy Pömpöllér még kicsi ahhoz, hogy igazán toleráns legyen, előbb-utóbb győz a méltánytalanság fölötti sértettsége meg az igazságérzete, Lujzi meg abszolút pocsék korszakában van, ma délelőtt pl már a fenekére vertem a kertben, mert így legalább tudtam, miért vonyít.

És kis sunyozoid mindkettő, Lujzi pl lebukott már, hogy amikor azt hitte hogy nem látom, röhögve lecsúszott egyedül a csúszdán vagy ötször, de amikor ott vagyok, akkor felmászik és vonyít zokogva, hogy segítsek neki, mert ő fél, muhaha, Géza meg kis alattomos rúgásokat helyez el testszerte a hugin, illetve rondaságokat sugdos a fülébe, amikor azt hiszi hogy nem látom, csak az a ciki, hogy a kicsi ugye majomkorszakban van, és mindent hangosan elismétel, én meg kapom az agyvérzéseket sorban.

Közben persze mindkettőt megértem, Pömpöllér a falnak megy a kis piócától, aki mindenhová utánamegy, mindenből az kell neki ami éppen nála van, félpercenként vonyít valamiért, csapkod, visít és követelőzik, és még csak felrúgni se szabad látványosan, Lujzi meg éppen a státuszát próbálja megerősíteni a családban, és azonnal vérig sértődik és látványos összeomlást produkál, ha valamiből ő kimarad, lett légyen az egy pohár víz akár. Ha a báty két pohár vizet iszik, akkor az ő belső kategórikus imperatívusza azonnal azt parancsolja neki, hogy amennyiben nem akar végzetesen alulmaradni, akkor ő is tegyen ugyanígy, még akkor is ha majd megfullad tőle. Géza meg provokálja, ne már hogy ne.

Szerintetek van rá esély, hogy jó testvérek legyenek valaha, mármint felnőttkoruk előtt?  Mert én ma már dühömben pl felvázoltam a gyereknek, hogy ha ennyire nem bírja elviselni a testvérét, megoldhatjuk, elválunk az apjával, különköltözünk, döntse el kivel akar lenni, és akkor a Lujzi a másik szülővel lesz a másik lakásban és nem kell együtt szenvedniük tovább, mire persze kiborult, hogy nem, ő azt akarja hogy mindenki maradjon itt örökre, apa anya meg Gergő meg ő meg Lujzi, mire mondtam, hogy akkor próbáljon meg úgy viselkedni, hogy ne kerüljek diliházba, nem kell szeretnie a testvérét, erre úgy se lehet senkit kötelezni, felőlem utálhatja, de bántani tilos. Tegnap meg mutattam neki az ő kétéves korában felvett videókat, amikor nem gyengén csapkodja magát visítva a földhöz, hogy lám-lám ő is ilyen volt, ő is kinőtte, Lujzi is ki fogja (már persze ha agyon nem csapkodom addig), de semmi eredmény, ugyanúgy ölik egymást ma is, mint tegnap, én meg eléggé kilátástalannak érzem a helyzetet.

Persze vannak néha reményt adó felvillanások, ragaszkodnak egymáshoz, önként osztoznak mindenen, a múltkor pl egy banán maradt csak a gyümölcskosárban, és Pömpöllér azzal jött oda, hogy anya, elfelezhetjük a Lujzival? Lujzi meg önként és dalolva felez meg mindent a bátyjával szintúgy, ha két kekszet adok a kezébe, azonnal viszi az egyiket a bátyjának, és aludni se tudnak már egymás nélkül, de akkor is. Help.

A bejegyzés trackback címe:

https://pompoller.blog.hu/api/trackback/id/tr74585019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sellő 2008.07.25. 12:09:29

Szia! Nem ismerjük egymást és előre is bocsi, hogy beleszólok a blogodba!
Imádom olvasni nap mint nap gyermekeidet, kaladjaikat és, hidd el, nagyon jó fej mindhárom! A szerető testvérek veszekednek és ölik egymást, azok nem veszekednek, akik nem szeretik egymást! És felőttként is szeretni fogják egymást, meglátod! Nekem csak egy van, de én is odaadnám a fél kezem érte, ha szülhetnék még egyet, hogy ne legyen egyedül.
Lujzi azért van kiborulva, mert se nem kicsi, se nem nagy, se nem fiú..., igazi NŐ! Barnabás pedig egy szuperokos kölyök! Gergő pedig egy imádnivaló kishapsi!
Feleslegesen tartod a hegyibeszédeket, rád sem fognak hederíteni és csak magadat hergeled fel. Addig is nyugtasson, hogy a Lipótföldet bezárták...
Hidd el, irigylésreméltó családod van!
Ja, nagyon jól írsz!

Gwendolynn 2008.07.25. 12:31:22

szia, mi is nyírtuk egymást mindig a húgommal, de mindig!!! és mégis tök jó tesók voltunk és vagyunk is. ez a verekedés sztem kikerülhetetlen, legalábbis mindenki azt mondja, hogy verekedett-veszekedett a tesójával. szegény szülőknek sz*r, hogy el kell viselniük idegekkel...

Chipie 2008.07.25. 12:53:28

lehet hogy azért nem tudom átérezni ezt a se vele-se nélküle testvérdolgot, mert egyke vagyok, de baromi rossz ezt nézni mindennap
.
MIndenesetre köszi a nyugtatást, ad némi reményt, hogy csak nem a fókuszban végezzük, testvérmészárlás főcímmel :-D

norka 2008.07.25. 14:02:06

szívecske!
az okosok szóltak előttem, most jöjjön az én oktondiságom. szóval én vagyok az idősebb, van nekem egy hugombugom. sosem voltunk jó testvérek, igazából most sem, pedig már próbálkozunk. a kisebbnek a nehezebb! s ha van még kisebb, akkor meg a legszuper nehezebb. szóval a diagnózis: lujzi! a terápia: pusziterápia! és hogy vonjál köbgyököt, számolj el sokáig, most meg hidegvízzel az arcodat, hallgasd átéléssel a mezzot! ugyanolyanok lesznek, ha te is őrjöngsz, mint ha nem, viszont ha te nem, akkor lassanként ők sem, szóval végül mégsem lesznek ugyanolyanok.

egyébként meg köszi az infókat, mármint 3. gyerek ügyben, további érv a mérleg egyik serpenyőjében.

ja és mindjárt vége a monszunnak, jön a minden más, jöhet a szabadlevegő maximusz!

viv 2008.07.25. 14:19:49

chipiem! ez nem féltékenység szerintem. meg vannak borulva. meg rivalizálnak. legfőképpen figyelemért, szeretetért (mégmégmég:)
ábriskoma hirtelen elkezdett mindekit ütögetni. két napig ült állandóan büntetésben. aztán leesett, h ezzel csak rontunk a dolgon, nem is kicsit (az ütés csak tünet). azóta dupla adag simi, ha üt, ölbevesz, szeretget és mindig nyugodtan elmagyaráz, h nem verekszünk.
látványos javulás!!!
ők a középsők és láthatóan ez tényleg hárd.
szerintem ne keseredj el, késleltetve beütött a megérkezett a tesó sokk. hamarosan túl lesztek rajta!:)
uff:)))

Gyöngyi · http://lepkevar.blogspot.com/ 2008.07.25. 15:11:46

Szia! Én csak most találtam a blogodra és olvastam vissza egy csomót, miközben jókat röhögtem. :) A felvetett kérdésre én sem tudom a választ, bár határozottan jobban érzem magam a tudattól, hogy nem csak engem frusztrál sokszor az égedelem fiam (2,5 év), aki már most komoly csatákat vív a pontosan 2 évvel fiatalabb (6,5 hó) húgával. Szóval okosat írni nem tudok, de együttérzésem. :)

kadarm 2008.07.25. 15:15:25

nekem már felnőtt két nagy gyerekem, akik persze rengeteget verekedtek, vitatkoztak. még most is tudnak, pedig a nagy holnap lesz 19. és a kis háromévesnél annyira boldog vagyok, hogy a nagyon nem hagynak rá mindent, hanem vele is veszekednek, vitatkoznak. mert lehet persze sok pszichoizé is a háttérben, de a testvéred a legjobb gyakorlóeszköz a szocializációhoz. pont, mint a kiscicák, csak a mi gyerekeink nem csak bírkóznak, hanem verbálisan is szadizzák egymást. iszonyú fontos és hasznos dolog ez és baromire érdemes odafigyelni, hogy melyik milyen eszközöket használ, mert azt fogja továbbvinni a külső kapcsolataiba is. nem értek azzal egyet, hogy csak azért, mert lujzi csaj, akkor hagyni kell a hisztit. szerintem egy ilyen nő baromi idegesítő én nem szeretném, ha a lányomból ilyesmi lenne. de ez persze tök szubjektív.

kadarm 2008.07.25. 15:18:12

ami nálatok van, azt nyilván nagyon nehéz elviselni és a pasim alig bírja ki, hogy ne rontson be, valahányszor az egyik nagy összeütközik a kicsivel. én komolyan örülök neki, bár emlékszem, amikor teniszütővel rontottam be a gyerekszobába üvöltve és azzal csépeltem kicsit az órák óta vinnyogó-síró-üvöltöző kölykeim, szörnyű volt. aztán túléltük.

napocska 74 2008.07.25. 17:51:13

kadarm köszi nekem is így ismeretlenül a tippet.Már mint a külső kapcsolatokban tovább vitt eszözökről írtakra gondolok.Nekem is van lányom, vannak fiaim és így még nem is néztem őket. Csak azt tudtam és elemeztem Chipievel,hogy együtt költözünk el egy békésebb szigetre. :))

Chipie 2008.07.25. 20:39:54

köszi csajok, jókat írtatok, beszélgettünk most a zemberrel, tényleg lujzi itt a kulcsfigura, és megpróbálunk több figyelmet meg simit szetnelni a hibbant kis tyúknak, hátha használ. Középső gyereknek lenni tényleg nehéz, ha belegondolok, mert ugye pömpöllér verbálisan és fizikailag előtte jár, és nem kicsit domináns gyerek, gergő törpeségénél fogva igényel rengeteg figyelmet, lujzi meg teng-leng középen, és nem tudja hova sorolni magát.

kadarm 2008.07.25. 21:00:46

muszáj folyton osztanom az észt, bocs:) szóval a sok simi mellett én éreztetném a kiscsajjal, hogy a hisztit nem jutalmazzuk. részemről az ignorancia és a kiröhögés az eszköz, bár sosem volt mellette párhónapos kicsim is. magam is hisztis természet vagyok és a szeretet mellett olyankor kell a határ is, hogy nyomjad nyugodtan, de ezzel nem érsz el semmit.

Chipie 2008.07.25. 21:19:02

semmi gond, egyrészt nem vagyok sértődős, sőt, mésrészt meg pont én kértem tanácsokat. :-) A hisztit eddig sem toleráltuk, ignore on volt eddig is, illetve szigor. de pont megállapítottuk az apjával, hogy őt nem kell olyan keményen fogni mint a vadmalac bátyját, mert más, nemcsak azért mert lány. A fejünkre nőni őt se hagyjuk, naná. :-)))

norka 2008.07.25. 21:37:45

Ez a kiscicás-eszköztáras duma tényleg nagyon ott van, most magam is gondol-gondol.

Esetleg vigyünk egy (újabb, mondhatnám yet another) kérőt Lujzibujzinak? ;) Ma már majdnem elindultunk, amikor láttam, hogy már megint esik.

ilgya 2008.07.25. 23:50:30

Szia! Én is most találtam rátok,de mintha magunkat olvastam volna egy picit szűkített kiadásban.
Gratulálok hozzájuk! Én vagy számolok 10ig vagy pedig elvörösödök mérgemben és éppen a hangomat próbálnám kiereszteni,mikor Dávid a nyakamba ugrik,anya szeretlek.....és akkor jön a hegyi beszéd........

eszter 2008.07.26. 14:00:02

Szia Zsuzsi! Hát nálunk ugyanaz/volt a helyzet mint nálatok! Az én anyám is egyedüli, és ő is azért szült 3 gyereket, mert neki nincs testvére. Szóval, dettó az a felosztás mint nálatok:fiú-lány-fiú bátyám és közöttem 13 hónap van! anyu a mai napig mondja, hogy egyszerűbb lett volna ikrekkel!:) Az öcsém pedig 4 évvel fiatalabb nálam! Amikor én születtem, akkor a bátyám mindent megtett, hogy eltüntessen engem. Pl.: Balcsin én csücsültem a járókában, ő pedig szórta be a homokot, hogy elásson. És természetesen mindig akkor üvöltötte el magát, amikor én elaludtam!
Amikor az öcsém megszületett, akkor pedig én borultam ki: először is amikor megláttam, az első amit mondani tudtam ,hogy csimpánz majom, és majom feje van; akkor rendszeresen befeküdtem a mózeskosárba 4 évesen, és amikor megláttam, hogy anyu szoptatja, akkor közöltem vele, hogy Gergő is igyon zacskós tejet!
Ahogy összenőttünk a bátyámmal, akkor már együtt szadiztuk az öcsémet! Szóval így éldegéltünk, már felnőttünk, és nagyon jó testvérek vagyunk! Kitartás!!!!

ehbien 2008.07.27. 12:06:42

Mi rossz tesók voltunk a hugommal, most sem sokkal jobb a helyzet, bár már legalább dolgozunk rajta, néha. Emiatt is gondoltam, h nem gond, ha a kölyök egyke lesz. (Mondjuk nem is lehetett volna tesó apai döntésből kifolyólag.) De mondom: OK.
Viszont: rossz döntés volt. Nem hülye a kölyök, szó se róla szuper kis csávó, csakhogy az iskolai bántásokat rosszul kezeli (már két éve nem kellett nála körmöt vágni, mert elintézi rágva). Szar ügy, mert különben kap sok figyelmet, meg simit, meg mindent, tényleg. Csak nem egy verekedős típus és a beszólásokkal sem tud mit kezdeni. Hiányoznak a családban megvívott csaták, amitől edzett lenne. Szóval kellenek ezek a meccsek nektek. Mekk! Kitartás és füldugó!
És én is Lujzi pártolótag vagyok. :-)
NAGYON JÓ hsz-ek voltak itt, KÖSZI mindenkinek!!!

paramami 2008.07.27. 15:10:56

ehbien!!

szerintem nincs köze a gyerkőc visszahúzódó magatartásának az egykeséghez.
az én nagyfiamnak olyan testvére van, hogy mellette még a legbirkább gyerek is min. vadmacskácska lesz, ezzel szemben az én nagyfiam maradt olyan, amilyen volt, kezet nem emelne rá, egy rossz szava nincs rá soha, pedig agyon kalapálhatta volna már rég, vagy olyan nagyfiús cseleket csinálhatott volna, hogy végleg elmenjen a kedve a nagy állandó szekírozásától.
és az oviban is ilyen, amit te írtál a fiacskádról.
szóval hiába van tesó, a konfliktusokat nem tudja kezelni.
és érdekes, de a kicsi is csak vele ilyen.
más gyereket nem piszkál és ő sem harcos típus amúgy.
a fene sem érti.
mindenesetre az tuti, hogy minden tesó veszekszik és állandó a küzdelem, nekem is van tesóm, folyton martuk egymást, anyámnak égnek állt a haja tőlünk :)

paramami 2008.07.27. 15:12:12

ja és neki sem kellett fél éve körmöt vágni :))
de nem hinném, hogy lelki dolog.

ehbien 2008.07.27. 22:53:43

Köszi paramami!
Volt egy kemény évünk az isiben, most már (új ofő) nem csúfolják állandóan a kölyköt, szóval a körmözés vsz már inkább rossz szokás lett... Tény, kicsi rá az esély, hogy vezérezredes legyen belőle. De ő úgyis bankárnak készül (és mellékállásban vízvezetékszerelőnek - van esze: tuti legyen a piros Ferrari) És ott remélem az intellektuális sármja és jómodora lesz a leghatékonyabb fegyvere. :-D Na jó, tudom, a könyökét még hegyezni kell a projekthez. :-) És ehhez azért egy saját Lujzit jó lett volna bevállalni...
süti beállítások módosítása