2010.10.02. 23:03| Szerző: Chipie

Csüggedt vagyok, az van, kikészít a legkisebbik gyermekem, aki továbbra is ultrabrutál dackorszakában lubickol, tör-zúz, ordít, hajigál, csapkod, dobál, minden kell és semmi sem, és hogy a dolog még szebb színezetet nyerjen, második hete alvássztrájkol is mellé, azaz egyáltalán nem akar elaludni, másfél-két órás cirkusz van minden este, ordít, kijön, visszaviszem, megpuszilom, betakarom, kijövök, ordít, nemakajokaludniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, kijön, visszaviszem, betakarom, ordít, kijön, visszaviszem, nemakajokaludniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, kijön, stb, stb, míg végül egyszercsak feladja és mosolyogva elalszik, én meg támolygok le az emeletről, fél tizenegykor mint egy agyhalott, és egy újabb estére tervezett tennivalómat teszem félre, mert a fejemből való kinézésen kívül bármi másra tökéletesen alkalmatlan vagyok, meg amúgy is esélyesen megjelenik fél egy körül újra a törperém, és ordít, és nem tudok vele mit kezdeni, a múltkor már tényleg egy papon gondolkoztunk itt a zurammal, vagy egy ördögűzőn, mert kajakra olyan volt a gyerek, mint akit megszálltak a démonok, nem akart semmit, nem volt éhes, szomjas, nem fájt semmije, nem akart hozzánkbújni, csak ordított hörögve, és bármit kérdeztünk, torkaszakadtából üvöltve reagált, már kínunkban röhögtünk, a zuram diktafonos felvételeket készített kamaszkori zsarolás céljából, amikor a hörgő, taknya-nyála egybefolyós fetrengős üvöltés egyik pillanatról a másikra elmúlt, ült a gyerek a kanapén hajnali kettőkor, püffedtre sírt szemekkel, rekedtre sírt hanggal, és a legangyalibb cukorkahangján közölte velem, hogy NEMSÍJTAM, ANYA! SZEJETLEK ANYA! FINOM A SZÖJP, ANYA! frankón azt gondoltam, hogy a démonoknak hirtelen eszébe jutott valami fontos elintéznivaló, és gyorsan elmentek, más megoldást nem tudok elképzelni.

Töprengek, hogy miért kaptam ezt a gyereket, mi is lenne az én karmikus feladatom vele, elsőre ami az eszembe jut, az az alázat megtanulása, a nagytesók ugyanis nagyon szülőbarát kisbabák voltak, hamar és sokat aludtak, megették, amit eléjük tettem, rugalmasan kezelték a napi beosztásukat, szerették a többi gyereket és embert, mosolyogtak, lehetett velük utazgatni, társaságba menni, büszkülni, és én meg is tettem, és picit talán kezdtem azt gondolni, hogy én vagyok a faszagyerekbe oltott alfamami, és sajnálattal kevert borzadállyal néztem a földön fetrengve hisztiző kisklambókat, meg hallgattam a rémsztorikat a kialvatlanul támolygó szülőkről, fürdőkádban alvó apukákról, és magamban valahol azt gondoltam, hogy ejj, ugyan, hát nem olyan rohadt nehéz dolog ez, mit kell ennyit faksznizni.

Na és akkor kaptam meg Gergőt. AKi mindent felborított, akivel semmi nem működik, ami a másik kettővel működött, aki nem alszik normálisan, nem eszik normálisan, alig van valami napirendje, pedig mióta él, próbálkozom, aki utált mindenkit rajtam kívül, akivel sehova nem lehetett menni, aki ordított az autóban, üvöltött a babakocsiban, sikított bármilyen idegen helyen, a mai napig leordítja azt, aki hozzá mer szólni ismeretlenül, aki miatt hónapokig félálomban aludtam a kanapén és a babakocsiját tologattam, aki miatt nem tudok értelmesen játszani a két nagyobbik gyerekemmel, csak lopva, mert azonnal odajön és ordít és tör és zúz és tép és dob, és nem tudom megfékezni, és váááááááááááááá. És mostanra tökéletesen megértettem, hogy csak igen kis mértékben múlik rajtam a gyerekem karaktere, hogy a két nagy csak egy szerencsésebb kombináció a génlottón, és már magamban se gondolok soha olyanokat más gyerekéről, hogy hú de elcseszerintették, és most már tudom, hogy nem csinálom én jól, csak idáig mázlim volt, és hogy ha ez lett volna a lecke, akkor köszönöm, felfogtam, vége lehetne most már.

 

Mert persze a kisklambó  mindehhez kapott - mintegy életmentő feature gyanánt - egy tündéri pofát meg szőke angyalfürtöket meg grübedlit, meg rettenetes huncutságot, és édibédiséget, meg okosságot és humort, és nem lehet nem imádni, mert hihetetlenül aranyos és vicces, de akkor is fenntartom, hogy ha ő lett volna az első gyerekünk, kurvára egyke marad. :-)

 

Lujziról meg csak annyit így gyorsban, hogy a héten döbbent rá egy óvodai séta során, hogy az óvónénik nem az oviban laknak, hanem saját házuk van, és hát még emészti a sokkot. :-)))))

Címkék: személyes gergő  |   | 12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pompoller.blog.hu/api/trackback/id/tr102340450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

buboreek 2010.10.03. 09:31:37

Szia!

Óóóó, atyaég, nem irigyellek! Vigasztalásul: nekem is van egy hasonló karakterű lánylényem, nagyjából ugyanezeket műveli, mint amiket itt olvasok, csak talán egy fokkal kíméletesebb velünk. Végül is amiért írok, az az éjszakai bőgés, amit én is megtapasztaltam párszor, és úgy van ahogy írod, nem éhes, nem szomjas, nem fáj semmije, csak ordít... Míg rájöttem a kulcskérdésre: MITŐL FÉLSZ? Hanna erre válaszol, megmondja mitől fél, én megnyugtatom, hogy semmi ilyesmi nincs a kközelben és már alszik is tovább, mintha mi se történt volna, csak én nézek még egy darabik bambán, hogy akkor ez most mi is volt, miközben törölgetem a verejtéket a homlokomról. Egy próbát ez a kérdés megér nálatok is, úgy gondolom... Amúgy meg szentelt vizet neki, meg piros fonalat a csuklójára, mert itt már mindent be kell vetni. :oD kitartás!

lepkevár · http://lepkevar.blogspot.com/ 2010.10.03. 12:07:22

Nálunk az elsőszülött volt ilyen, úgyhogy hozzá képest az utána következő 2 már sétagalopp (bár a legkisebbet még nem akarom elkiabálni előre, de már most klasszisokkal nyugisabb, mint a bátyja volt). A karmikus feladaton én is rengeteget gondolkodtam. A jó hír: nem maradnak így. :)

buboreek 2010.10.03. 13:18:10

Azt elfelejtettem hozzátenni -csak hogy hátha feldobódsz egy kicsit- hogy mikor az én leánygyermekem ordít tüdőből, és megkérdezem: mi a baj?, 10ből 9 esetben a válasz: NEEM MONDOOOM MEG! :oDDDD

csibie 2010.10.03. 21:37:53

Karmikus feladaton jó elgondolkodni de a napokat kell leginkább túlélni. :)
Rosszul emlékszem, hogy Pömpöllér is hisztizett 2 évesen és fetrengett a földön? Ezt mondjuk mi átéltük D-vel de a nem jól alvás és nem jól evés amiatt sajnállak, az nagyon kemény. :(

Én a nem egyszerű D-n látom, hogy azért sokat változott előnyére az évek múltával, biztosan Gergőnél is így lesz. Különösen a táras érintkezésre és az alvásra.

csibie 2010.10.03. 21:52:36

...de tényleg gyönyörű! :)

csehlencse 2010.10.04. 09:33:46

Az én fiam fél évvel idősebb, mint a tiéd és nyugodtan mondhatom, mintha csak róla írtál volna. (csak éppen ő 1 éves(!) kora óta dackorszakol) Ordítás, követelőzés, a tárgyak dühödt földhöz vagdosása, ajtócsapkodás, utcán hisztizve fetrengés, idegenektől való iszony, senki rá se nézzen, ha szólnak hozzá rájuk ordít, nekik megy stb. És igen, szó nem lehetett arról, hogy ő a babakocsiban, autóban aludjon, neeem, ezek csak jó alkalmak voltak a nonstop nyüglődésre, meg vonyítozásra.
A nővérénél még én is azt hittem, hogy a következetességem, meg a hihetetlen érzékem a neveléshez miatt olyan amilyen, a hisztis-ordítos kölkök szülei meg tehetségtelen lúzerek. :)
Ja, igen, és a hisztik végeztével való hirtelen hangulatváltás - mosoly, csicsergés, hehe. Mi az apjával ilyenkor egymásra nézünk és csak annyit mondunk rezignáltan: na, ismét elment Mr. Hyde, és visszajött Dr. Jekyll. :)

norkaa 2010.10.04. 14:04:40

halló! meséltem már, nálunk a kicsi is éjszakázik mostanában, aztán néha rájövök, mi kell neki. mondjuk egy újabb APG mese összebújva, vagy az eldugott/ágy alá esett/kidobott kiskampócskatartókeretdarabocskája vagy ilyesmi.
hívj fel néha, tuti ébren vagyok! ;)

n.

sosperecke 2010.10.04. 21:14:54

Átérzem soraidat. Lassan 6 éve nem aludtam át egyetlen éjszakát sem. Két kezemen meg tudom számolni, hogy összvissz hányszor lett volna lehetőségem egyhuzamban végigaludni az éjjszakát, de akkor is felkeltem, megnézni, hogy minden oké-e a gyerekekkel.... :))) Ezvan. Van egy misszhiszti nyávogással elegyítve 6 évesem, egy óbégatva üvöltős, földönfetrengőshisztizős mindenkinek beszólós 3 évesem, és egy éppen dackorszakba érő ütő-verő-harapó 1 évesem. A nagyobbak lányok a kicsi fiú. De imádom őket.
Ja az éjszakai üvöltés nálunk azért van, mert pisilni kell. Ha üvölt a középső, akkor rögtön csüccs a bilire, és már abba is hagyta. :)
Hátha bejön nálatok is.

Rita

Chipie 2010.10.04. 23:07:56

Köszönöm a sorstársaknak, hogy írtak :-) Egyébként tényleg segít azt olvasnom, hogy nem csak az én gyerekem ilyen, ilyenkor hajlamosabb vagyok azt hinni, hogy talán mégse az ufók hozták :-)

(el fogom kiabálni egyébként, de megint működött a blogmurphy, azaz, hogy ha valamelyik gyerekemmel dicsekszem itt, azonnali hatállyal meghülyül, ha meg panaszkodom, szinte azonnal megjavul, a lényeg, hogy két napja áttörés van alvásfronton, a gyerektől elköszönök, megpuszilom, eléneklem a dalocskáját, puszit adok, kijövök, és ő meg alszik békésen, nulla ordítás meg kijövés, még nem hiszem el :-))))

Liliak 2010.10.07. 11:18:38

@Chipie:
Hat kell ezek utan egyertelmubb jelzes az univerzumtol, hogy gyakrabban irjal bejegyest?

mimoid 2010.10.14. 13:58:36

Mélységes együttérzésem, ezért fosok én attól, hogy legyen egy 3. gyerekünk, mert az első 2 annyira jó, hogy a következő tuti ördögfióka lenne.
Kikapcsolódásképpen egy kis alternatív Bartos Erika: picasaweb.google.hu/110145085321993378491/ApaLaba#

Chipie 2010.10.22. 23:41:00

@mimoid: köszönöm, köszönöm, köszönöm, bartoserikát néha magam is megcsapkodnám szívlapáttal, bár tény, hogy a skacok szeretik a könyveit, de akkor is, ez jólesett :-)))))))))))))))))
süti beállítások módosítása