2008.11.26. 14:29| Szerző: Chipie

Közeleg a karácsony, szaporodnak a bedobált reklámújságok a postaládában és a játékreklámok a tévében, és nálam ma szakadt el a cérna, vigyázat hőbörgés jön. Szóval nem vagyok képes felfogni, hogy miért szinte kizárólag rohadt undorító, gusztustalan és okádék játékokat reklámoznak mindenhol? Létezik valahol egy jövőbelátó nihilista kutatócsoport, akik felfedezték, milyen nyomorúságos is lesz a jövő, mert mittomén megszállnak bennünket az ufók és mindenkit análisan fognak inzultálni, és így próbálják megedzeni kicsiny gyermekeink mindeddig romlatlan és ártatlan lelkét, vagy mi van?

Most csak így hirtelen ami eszembe jut a reklámozott társasjátékokból, a "Zabáltasd hamburgerrel a műanyag malacot, amíg ki nem durran a hasa", a Pakold tele a kutyát bolhákkal", a "Szedd ki a szemetet a dzsuvás kukából, úgy hogy minél kevesebb zsezsgő döglégy essen a kezedre", Operáld ki a beteg gumibeleit, majd nyomd vissza, ha meghal közben, sebaj ! ", - ezek szerintem egyértelműen a fogyasztói társadalom közelgő összeomlására figyelmeztetnek burkolt módon, ha hazajön a gyerek az oviból, meg is kérdezem, nem tud-e valami megoldást a monetáris válságra.

Ez az egyik típus, az undorítóké, kíváncsian várom a "Ki teszi vissza a leprás kisujját", az "Elemezzük a hányásunkat, pajtások", valamint a "Kinek telik meg hamarabb a fülzsíros vödre" vidám, családi társasjáték prototípusait, érzésem szerint most már ezek következnek.

Aztán van a picsaképző, a kislányoknak szóló agysorvasztó motoros pónik, miniatürizált plázapicsák combcsizmában és lakkretiküllel, az elemes yorkshire terrier, a bugyis kisállatok, a hányó-fosó élethű újszülöttek, és egy csomó eszement hülyeség, amitől 8-10 éves kislányok úgy nézhetnek ki, mint idióta véglények, hajcsavargató, hajszínező, fülmatricázó, orrcimpa-csillámosító, testfesték, swarowski kristályos játékmobil, hajgyöngykészítő, szemöldökflitteresítő, és társaik.

És a legvégére hagytam a számomra legszomorúbbat, idén először nyomják tele a tévéket olyan játékokkal, amik úgymond "elszórakoztatják" a magányos gyerekeket. I-pod maci húsz rongyért, hurrá, a hasában kivehető gameboy-szerű izé, soha nem hagy majd unatkozni, ígéri a reklámszöveg, letölthetsz rá hatféle mesét a netről, és ő mesél neked, meg is ölelheted, nem leszel többé egyedül. Mesemondó plüssakármi, minden ujján egy szám, megnyomod, és már nyomatja is a mesét, szintén az egyedüllét ellen szolgál, és már látom  is anyut, ahogy megveszi a csemetének a cuccot, majd bekúrja a szobába egyedül, és nem érti, mitől lesz szociopata, hiszen mindent megkapott, ölelgetni is tudott kit, mesét is hallott, mi a baja akkor?

És ilyenkor mindig eszembe jut a kisfiam, aki két és fél évesen elsírta magát a kisvakond végén, amikor a kisvakond fullhappy üzemmódban bebújik az ágyába, elővesz egy könyvet és elkezd olvasni. Miért kell neki egyedül olvasnia???? Hol az anyukája, miért nem ő olvas neki, fakadt ki a gyerek, és én úgy örültem ennek, mert bár ugyan nem hangoztat nagy szavakat a családról, egyszerűen magától értetődőnek veszi, mint a levegőt, és ez jó.

Címkék: személyes  |   | 15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pompoller.blog.hu/api/trackback/id/tr17789603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

napocska74 2008.11.26. 17:50:06

És akkor még nem szembesültél azzal,hogy miként is megy ez az iskolában.Mert az én lányom vér gagyi ( osztálytársak szerint)mert még nem volt a 3D-s moziba,nem látta High School Mjúziko, és neki amúgy is csak olyan szimpla telefonja van ami csak telefonálásra használható.

csibie 2008.11.26. 20:16:14

Nagyon egyetértek veled.
Barátnőm lányának néztem ajándékot és az 5 boltban ahol voltunk nem volt egy darab normális baba (maci család v. valami) csak rózsaszín pónik és prosti babák. Nem értem, régen volt választék, most miért nincs?
Mesemondó maci és bolhás kutya társai szintén iszonyú... :(

kadarm 2008.11.26. 20:45:26

én sem gondoltam volna, hogy majd visszasírom egyszer a Barbikat, mert a mostani babákhoz képest azok egész életszerűek voltak:) nálunk egyébként nincs gond, mert nincs tévé, jelentősen leegyszerűsíti a dolgokat. ettől persze a pónik és a barbik családunk részei, de kézben tartható a dolog, mert csak az ovis input van.

Chipie 2008.11.26. 20:55:48

igen, szegény barbik már teljesen szolidak, meg hát százszor inkább a királylányos vonulat, amit ők képviselnek, mint a mutáns pelenkás pónik meg a nagyszemű plázamacák....nem tudom, valahogy a fiú oldal jobb, ott is vannak vérgáz dolgok, de a legók, a dinók, a különböző autók, autópályák, azok még mindig sokkal inkább rendben vannak, mint a csajrészleg...

csibie 2008.11.26. 21:12:55

Az enyém meg nézi a tévét de pl. a bolhás kutya reklámnál közölte, hogy ez a legbutább játék reklám. :)

norka 2008.11.26. 21:26:02

Hát én meg a múltkor, amikor reggel kómáztam, a gyerek betegen, de kussba' kéne tartani, mivel a kicsi még alszik, na mondom, legyen MiniMax (azért a sok magyarázat, mert ez kábé idén harmadszor fordult elő, annyira nem néz ilyeneket, inkább sajátot és azt is délután), naszóval pónis rajzfilm, na azon nem bukhatunk nagyot, főzöm a kávémat, majd arra leszek figyelmes, hogy ilyen mindenféle kísértetek, meg világeleji őslények, meg tudom is én, miféle szerzetek ijesztgetik a pónikat, az én háromévesem meg pislog a takaró alól... Köszi, pónik!

viv · http://www.mirmurr.freeblog.hu 2008.11.26. 21:55:42

hogy lásd a fényt az alagút végén, itt a játékpiac nagyobb százalékát a "jó játékok" terítik. fantasztikus a társasjáték választék (egészen fiatal kortól), a készségfejlesztők, még a klasszikus babá/autós vonulatban is hatalmas a választék. (mesekönyvekből szintén, ami az én heppem)
a kérdés tehát az, h mo-ra miért ezeket a szarokat nyomják (csak), és az olyan játékboltok, amit pl. a haveromék csináltak a lurdy házban, miért csődölnek be, holott ezek hoznák az alternatív játékokat.
szóval léteznek normális játékok, neten kell keresni.
vicces post volt egyébként, még ha nem is tartalmilag;)

kadarm · http://ilovebooks.freeblog.hu 2008.11.27. 10:14:29

a nagylányommal van egyébként egy elméletünk, hogy ezeket az új pónikat az esélyegyenlőség nevében nyomják:) ja és a pónis rajzfilm az egy tragédia, az egy dolog, hogy bűnrossz, de annyira félelmetes, hogy talán egyszer nézte a gyerek.

Magdaléha · http://magdaleha.freeblog.hu 2008.11.27. 10:55:01

hát igen... Én emiatt eltekertem a minimaxot. Egyszer csak azt vettem észre, hogy a 10 perces mesék előtt és után 15 perces reklámblokk van, sőt kimarad egy egy mese /persze a kedvencek/ mert nem fér be a sok reklám közé...
És a négyésféléves meg a kétésféléves kórusban skandálja: 'Anyaaaaamikorveszelnekemilyet???'

paramami 2008.11.27. 11:17:30

ezt én is akartam írni, amit viv, hogy simán lehet normális játékokat kapni, a baj azzal van, hogy az ovis szülők 96%-a azt a játékot veszi meg a gyereknek, amit a minimax meg a cartoon reklámoz. / meg a többi/
és így ugye az ovis nyomás adott.
de pl az én gyerekeim is járnak oviba, az egyik már inkább iskolába :))
és minimaxot is néznek, de nem akarják ezeket a játékokat.
amikor láttak ben 10 vagy mi a trutymó órát a társaikon, akkor mondták, hogy kell én meg mondtam, hogy minek, és ebben maradtunk.
addig jó, amíg az általam felajánlott MÁSIK játék is örömet okoz.
én naív módon azt gondolom, hogy még / és remélem , mire maga választ, megadtam neki az alapokat/ simán tudom terelgetni és bármikor jobbat tudok neki a pelenkás póninál.
és addig nincs gond.
attól persze még borzalmasak ezek a játékok,de egyelőre simán ki tudom őket zárni.

napocska74 2008.11.27. 11:35:21

Ezek a borzalmak igazából arra jók,hogy ne keljen játszóházba,szánkózni vinned a gyereked.Zsombi fiaméknál kíváncsiskodott a tanítónéni,hogy kinek is mesélnek még esti mesét lefekvéskor;hááát borzalmas a statisztika. 24 gyerekből csak 5 gyereknek adatik meg az összebújunk és mesélek neked,te képzeld el és érezd a szeretetemet feeling.

csibie 2008.11.27. 13:32:55

Nóri,
pont ez a lényeg!
én gyerekem is néz minimaxot mégis 4,5 évesen helyén kezeli a reklámokat. Tudja mi a buta játék és alapból a reklámok hazudnak. Én meg nem veszek neki vackokat amiket a tv-ben lát és törődöm vele sokat. Nem lehet teljesen kizárni a tévét az ovis-isis társak miatt sem, de megtanulni ezzel együtt élni lehet.

kadarm · http://ilovebooks.freeblog.hu 2008.11.27. 19:15:01

de, ki lehet zárni teljesen a tévét, ez pusztán egy döntés és sok könnyebbséget jelent. nem muszáj persze, simán lehet azzal együtt is jól csinálni, de azért nem olyan nem dolog kirakni a lakásból.

csibie 2008.11.27. 19:54:55

móni, elsősorban nem miattam van tévézés hanem a férjem miatt. Akit nem fogok negyven x évesen megnevelni. Azt sikerült elérnem, hogy háttértévézéskor ne maunikasó menjen hanem NG v. Spektrum. De én sem tartom ördög művének, mert kicsi koromban sokat néztem aztán mégsem lettem selejt mert hatott rám az otthoni minta (sok könyv, beszélgetés)

kadarm · http://ilovebooks.freeblog.hu 2008.11.27. 23:57:10

nem kell védekezned, nekünk is volt tévénk régen, amikor a nagyobbak kicsik voltak, szűrtük, nem ártott. nálunk így alakult, hogy nincs, nem is csak a gyerek miatt, de ettől függetlenül az ördög művének tartom, egyszerűen mert a nagy része nézhetetlen. nézünk tévéműsorokat is, amerikai sorozatokat is, csak reklám nélkül, és akkor, amikor mi gondoljuk. tudom, hogy ez nem mindenkinek megoldható, szóval tényleg nem basztatásból, de azt se mondjuk, hogy az ovistársak miatt nem lehet kizárni, mert az nem igaz. vannak nyilván más indokok, akármik, de a gyerek szocializációjához pont nem kell tévé.
süti beállítások módosítása